Telecommunicatie
De telecommunicatiemarkt is in krap 10 jaar tijd veranderd van een aanbiedersmarkt naar een vragersmarkt.
Aangezet door de liberalisering dendert de markt voort door een alternerend push en een pull mechanisme.
De stroom van technologische vernieuwingen in de sector zorgt voor de push. De vraag naar meer flexibiliteit tegen lagere kosten zorgt voor de pull.
Daarbij zijn de telecommunicatie-infrastructuren geworden tot de ruggegraat van de economie en realiseren ondernemingen dat grip op de “CT” uit ICT minstens net zo cruciaal is als de “IT”. De juiste inzet van communicatietechnologie leidt tot kostenbesparing en/of een voorsprong in de markt.
Solvendo Resultaatmanagers heeft ervaring aan beide zijden van het spectrum. De resultaatmanagers van Solvendo zijn zowel betrokken bij ondernemingen als bij telecommunicatieleveranciers.
Bij private en publieke ondernemingen om communicatietechnologie optimaal in te zetten tegen acceptabele kosten. Een voorbeeld daarvan zijn de programmas OT2006/OT2010.
Bij telecommunicatieleveranciers om de geboden dienstverlening aan te laten sluiten bij de ontwikkelingen in de markt, zoals “Het Nieuwe Werken” en “Mobiel tenzij”.